| Wokół nowej 
	podstawy PROGRAMOWEJ katechezy 
	  
	Nowe podręczniki do nauczania religii katolickiej pojawią się w szkołach od 
	1 września 2020 r.:stopniowo - dla I i V klasy szkoły podstawowej oraz dla I klasy szkół 
	średnich.
 
	  
	* * * * * * *  
	Nowa Podstawa programowa katechezy i nowy Program 
	nauczania religii rzymskokatolickiej już w księgarniach i w sieci (kliknij na obrazki).
 
	Dokumenty ważne dla autorów i redaktorów nowych podręczników, ale także dla samych katechetów
 
	  
	
	   
	  
	  
	* * * * * * *      
	14 lutego 2017 r. w Ministerstwie Edukacji Narodowej została podpisana nowa 
	Podstawa programowa• wychowania 
	przedszkolnego;
 • kształcenia ogólnego 
	dla szkoły podstawowej;
 • kształcenia ogólnego 
	dla szkoły podstawowej
 ‒ dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną 
	w stopniu umiarkowanym lub znacznym;
 • kształcenia ogólnego 
	dla branżowej szkoły I stopnia;
 • kształcenia ogólnego 
	dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy;
 • kształcenia ogólnego 
	dla szkoły policealnej.
 
	      Tekst dokumentu -
	
	do pobrania z oficjalnej strony MEN.  
	  
	       Także 
	14 lutego 2017 r. odbyło się
	
	spotkanie Komisji Wychowania Katolickiegoi zespołu ekspertów ds. opracowania nowej 
	Podstawy programowej katechezy w Polsce.
 Wstępnie zaproponowano podział na 5 grup:
 • 
	katecheza przedszkolna;
 • 
	katecheza wczesnoszkolna (klasy I-IV);
 • 
	katecheza dorastających (klasy V-VIII);
 • 
	katecheza młodzieży (szkoły ponadpodstawowe);
 • 
	katecheza specjalna.
 
	       Na stronie będą zamieszczane informacje i 
	artykuły dotyczące tworzenia tego dokumentu.Osoby zainteresowane umieszczeniem własnych 
	tekstów (w PDF) proszone są o kontakt.
 Nie zamieszczamy tekstów anonimowych.
 Odwołując się do wypowiedzi osób 
	trzecich należy podać źródła (przypisy)
 
	       Inspirujące teksty:  
	       -
	Uchwała Komisji Wychowania 
	Katolickiego z 14 lutego 2017 r.   
	       - Nowa podstawa za dwa lata...
	
	Wywiad z ks. prof. Piotrem Tomasikiem. 
	       - Aneta Wilczyńska,
	Sakramenty wtajemniczenia 
	chrześcijańskiego w zreformowanej szkole  
	  
	  
	  
	          |